Blog

Kompresor vw touareg

„Od pewnego czasu stosowano tradycyjne układy zawieszeń aut. Z biegiem czasu przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się konstruktorom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na o wiele bardziej nowoczesne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Początkowo służyły one głównie maszynom wiejskim, gdyż potrafiły poradzić sobie z licznymi nierównościami. Zawieszenie pneumatyczne bardzo dobrze radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda autem staje się cichsza i znacząco przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W zwyczajnym zawieszeniu były obecne elementy sprężyste, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest to wypełniony stężonym azotem worek, który napełnia kompresor w momencie wjechania na nierówność. Dzięki czemu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia idealnie współpracuje z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu za pomocą układu elektrycznego samochodu bądź po prostu jego silnika. Wahacz za to łączy się z kołem, a z samym wahaczem połączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia pojazdu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego bezustanny prześwit. Jest to perfekcyjne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej drogach i przez to są bezustannie narażane na wibracje. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy ostrych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania zapewnia głównie kompresor a6 c5 i miech. Są to najważniejsze elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć awarię.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest bardzo podatne na uszkodzenia. Z racji tego, iż bezustannie jest narażane na różne wibracje spowodowane wybojami na drodze, bardzo łatwo o usterkę danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor q7. Jest to stale używana część, podobnie jak miech, więc ich regularna wymiana jest konieczna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Przykładowo, pompa zawieszenia wymaga dokładnego sprawdzenia przez specjalistę, przez co czas serwisowania może znacznie się wydłużyć. Posiadając auto z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami napraw.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano na wstępie, zawieszenia pneumatyczne są znacznie częściej wybierane u konstruktorów najpopularniejszych marek pojazdów osobowych. Bardzo często można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie firmy takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu warto mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje mniejszych kosztów serwisowania zawieszenia pneumatycznego. Miech i kompresor vw touareg stanowią najczęściej wymieniane elementy w tych markach samochodów. Pompa zawieszenia musi spełniać swojefunkcje, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

Previous article
Szczecin wynajem aut
Next article
Pracownicy z Ukrainy
About the author
related articles